Consumul extraordinar din punct de vedere fizic pe care îl au piloții din Formula 1 este ilustrat cel mai bine de ultimele date venite din Marele Circ, cu prilejul Grand Prix-ului din Singapore. Daniel Ricciardo, pilot Red Bull Racing, a dezvoltat date record pe care cei de la Brembo, furnizor de sisteme de frânare, le-a făcut publice. Astfel, în virajul 7 de pe circuitul din Singapore, pe frânare, monopostul lui Ricciardo a decelerat dezvoltând forțe de 4,98 G.
Desenul circuitului permite monoposturilor de Formula 1 să dezvolte viteze maxime de circa 300 de kilometri pe oră între virajele 6 și 7, frânarea din acest ultim viraj fiind până la circa 100-110 km/h. Potrivit infograficului celor de la Brembo, monopostul de F1 dezvoltă pe frânare forțe mai mari decât o rachetă spațială sau decât un Bugatti Veyron, una dintre cele mai rapide mașini de stradă din lume.
Forța de măsurare G este folosită pentru a exprima accelerarea sau decelerarea la care este supus un vehicul. Foto: Brembo
Mark Webber: „E dificil să respiri”
Fost pilot de Formula 1, australianul Mark Webber a explicat ce simte un pilot în momentul în care conduce la limită un monopost. „Forțele G din momentul frânării sunt foarte, foarte mari, însă dispar repede. Când experimentezi așa ceva e dificil să respiri, câteodată îmi țineam respirația pe frânările bruște. Forțele G care apar în viraje acționează altfel asupra corpului. Ai impresia că ești strivit, coastele, șoldul și gâtul îți sunt presate de marginea scaunului„, spune Webber. Prezentatorul BBC Jake Humphrey a experimentat senzațiile tari într-o mașină de Formula 1 adaptată pentru a oferi 2 locuri. „Ai impresia că forțele G îți vor smulge capul de pe umeri, casca se mișcă pe cap„, spune acesta.
Top 10 în calificările GP-ului din Singapore
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER